واحد تجاری ال جی الکترونیکس در صنعت صفحه‌نمایش، برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید پنل OLED تلویزیون در کارخانه‌ی شهر گوانگ‌ژوی چین دارد تا افزایش تقاضا برای پنل‌های OLED خود را پاسخ بدهد.  بر اساس گزارش Gizmochina، تا پیش از فرا رسیدن جولای ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰) ظرفیت تولید ماهانه‌ی ۶۰ هزار واحد زیرلایه به ۹۰ هزار واحد خواهد رسید.

برنامه‌ی ال جی، افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید پنل OLED تلویزیون کارخانه‌ی گوانگ‌ژو است. این اقدام شرکت کره‌ای بدین معنی است که هر خط‌ تولید ۳۰ هزار واحدی کارخانه‌ی گوانگ‌ژو میزبان اصلاحاتی می‌شود تا ۱۵ هزار واحد زیرلایه‌ی بیشتر در هر ماه بسازد. تغییرات جدید از هفته‌ی نخست ماه جولای (دهم تا هفدهم تیر) عملیاتی می‌شود.

ما در مجموعه ی شیکادو برای شما یک راهنمای خرید led را آماده کرده ایم .مهم ترین فاکتورها در خرید تلوزیون تعداد پیکسل هاو کیفیت پیکسل هاو نرخ فریم در ثانیه می باشد. LG محصولی را طراحی می کند که بصری ، پاسخگو و سازگار با محیط زیست است بنابراین می توانید هزینه های هوشمندانه تری داشته باشید ، بهره وری بیشتری داشته باشید و تأثیرات خود را بر جهان اطراف خود کاهش دهید. ما متعهد هستیم لوازم الکترونیکی خانگی را ارائه دهیم که برای شیوه زندگی شما بهترین عملکرد را داشته باشند و شما را با آخرین پیشرفت های فناوری به روز نگه داریم.

ال جی در صنعت تلویزیونLED پیشگام جهانی است. در سال 1966 ، ال جی اولین کسی بود که یک تلویزیون تولید داخل را به بازار کره وارد کرد. سال گذشته ، ال جی در نهایت اولین تلویزیونK OLED 4 با قابلیت HDR و پرچمدار تلویزیون LG SIGNATURE OLED را راه اندازی کرد. فراتر از فناوری های نمایشگر مانند LCD-LED یا OLED ، کیفیت تصویر تلویزیون بر اساس 3 معیار اساسی است:
مقدار پیکسل ، کیفیت پیکسل و فرکانس تصاویر در هر ثانیه.
سعی ما بر این است که در این مقاله به نکات زیر بپزدازیم.
نقاط عطف تولید تلویزیون
تلویزیون LG OLED به عنوان انقلابی در بازار جهانی تلویزیون های برتر
ال جی به عنوان رهبر بازار جهانی تلویزیون برتر

چه چیزی کیفیت تصویر را تعریف می کند؟

تعداد پیکسل ها
کیفیت پیکسل ها
نرخ فریم در ثانیه
فناوری LG True Motion

نقاط عطف تولید تلویزیون

این فناوری از زمان طراحی و ساخت اولین تلویزیون کره ای – یک دستگاه ساده 19 اینچی با صفحه سیاه و سفید (VD-191) بسیار پیشرفت کرده است. بنابراین اولین تلویزیون های بزرگ صنعت, از طرف ال جی به دست آمد. ال جی با تلویزیون 55 اینچ LCD Full HD (55LP10D) توانست از مرز 50 اینچ عبور کند و بنابراین در سال 2004 بزرگترین تلویزیون جهان در این زمان ارائه شد. در همان سال ، ال جی با تلویزیون 71 اینچی Full HD PDP دوباره به محدودیت ها پرداخت. در سال 2011 ، اولین تلویزیون Ultra HD 84 اینچی جهان و در ابتدای سال جاری تلویزیون 98 اینچی 8K (98UH98) با کیفیت تصویر HDR معرفی شد.

تلویزیون LG OLED به عنوان انقلابی در بازار جهانی تلویزیون های برتر

آنچه تلویزیون OLED را از سایر فناوری های تلویزیون متمایز می کند ، قابلیت غیرفعال کردن پیکسل های منفرد است. این منجر به ایجاد یک تصویر واضح ، در رنگ سیاه کامل ، با رنگ های جذاب و نسبت کنتراست فوق العاده می شود. با توجه به سایه های سیاه و سفید عمیق ، همه رنگ های دیگر بسیار قدرتمندتر به نظر می رسند و از نشاط بیشتری برخوردار هستند و همچنین دارای مناطق نوری بسیار متنوع هستند. تلویزیون های LG OLED با قدرت محاسبه 10 بیتی می توانند یک میلیارد رنگ را با بهترین جزئیات و درجه بندی رنگ نمایش دهند. با پشتیبانی از BT2020 ، نسل بعدی برای انتقال سیگنال ، تلویزیون های OLED LG نیز در آینده به روز خواهند شد. با معرفی اولین خط کامل تلویزیون OLED در CES 2012 LG مورد توجه جهانیان قرار گرفت. در سال 2013 ، اولین تلویزیون 55 اینچی OLED راه اندازی شد و در سال 2014 ال جی اولین تلویزیون OLED 4K را ارائه داد.

ال جی به عنوان رهبر بازار جهانی تلویزیون برتر

از زمان معرفی اولین تلویزیون کره ، صنعت الکترونیک کره به سطح کاملاً جدیدی رسیده است. بنابراین ، امروزه بسیاری از فناوری های ابتکاری LG در خانوارهای سراسر جهان یافت می شود. در حالی که ال جی با تلویزیون های OLED جایگاه خود را در خط مقدم بازار جهانی تلویزیون های برتر تضمین کرده است ، چشم انداز 50 سال آینده حتی مثبت تر از نیم قرن اول است. فقط سال گذشته ال جی از زمان معرفی اولین تلویزیون با 500 میلیون تلویزیون برند فروخته شده به نقطه عطفی رسید. اگر در نظر گرفته شود که ظرفیت تولید در سال 1966 تنها 9،050 دستگاه بوده است ، افزایش فروش تلویزیون های ال جی بسیار زیاد است.
چه چیزی کیفیت تصویر را تعریف می کند؟

تعداد پیکسل ها

تصویر, تعداد پیکسل های موجود در هر ستون و هر خط روی صفحه را نشان می دهد. هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد ، تصویر با جزئیات بیشتری ارائه می شود. بالاترین تعریف در حال حاضر Ultra HD 4k یا 3840 21 2160 پیکسل است.

کیفیت پیکسل ها

درخشندگی شدت نور را در یک سطح مشخص تعریف می کند. این به صورت کندلا در هر متر مربع (cd / m²) بیان می شود. این قسمت سیاه و سفید سیگنال است ، برخلاف chrominance سیگنالی که رنگ ها را نمایش می دهد). برای ارائه ایده ، در صفحه( LCD به میزان روشنایی صفحه نمایش بین 450 تا 550 سی دی در متر مکعب است. زیر این مقدار ، تصویر در نور روز کمتر روشن می شود. به همین دلیل است که ال جی فناوری Ultra luminance را توسعه داده است که 30٪ درخشندگی بیشتری ارائه می دهد. باعث کاهش روشنایی در مناطق تاریک و تشدید آن در مناطق روشن می شود. کنتراست نسبتی است بین حداکثر سطح سفید و حداکثر سطح سیاه نمایش داده شده توسط تلویزیون. به عنوان مثال ، نسبت کنتراست 1000: 1 (این حداقل کنتراست است) به این معنی است که حداکثر سطح “سفید” 1000 برابر شدیدترین رنگ سیاه است. نسبت تفاوت های ظریف بیشتری را بین این دو معیار امکان پذیر می کند. مشاهده کنتراست قدرتمندتر با فناوری های Dolby Vision ، که به LED ها امکان تولید قله های نور قوی تر را می دهد .

نرخ فریم در ثانیه

برای بازتولید برداشت از حرکت ، صفحه نمایش چندین تصویر متوالی را به نمایش می گذارد که مغز آنها را به عنوان یک انیمیشن مداوم درک می کند. نرخ تازه سازی تعداد فریم های ثانیه را که تلویزیون قادر به نمایش است اندازه گیری می کند. هرچه عدد بیشتر باشد ، تصویر صاف تر می شود. واحد اندازه گیری آن هرتز است: تلویزیون 50 هرتز به معنای نمایش 50 فریم در ثانیه است.

فناوری LG True Motion

ال جی اخیراً فناوری True Motion را توسعه داده است که در آخرین نسل تلویزیون ادغام شده است.
این شامل پردازش تصویر است که بسیاری از مزایای بصری را فراهم می کند ، مانند عدم تاری یا حاله. در حال حاضر انواع مختلفی از True Motion وجود دارد که با توجه به تلویزیون ها متفاوت است:
 True Motion 100 HZ: هر تصویر به جای یک بار دو بار پخش می شود که تعداد فریم ها در ثانیه را دو برابر می کند. یک منبع 50 هرتزی ، به جای نمایش 50 فریم در ثانیه ، 100 را نشان می دهد.
 True Motion 200HZ :همان خصوصیات 100 هرتز اما با یک مزیت: تصاویر سیاه برای جلوگیری از تاری حرکت بین هر تصویر قرار داده می شود.
وقتی صحبت از کیفیت تصویر می شود ، تلویزیون ال جی با یک فناوری امتحان شده و واقعی آن را به سطح جدیدی می رساند. ظرافت پیشرفته را به اتاق نشیمن خود وارد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.