راهکارهای افزایش عمر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی و لباسشویی تجهیزات آشپزخانه مفیدی هستند.ماشین ظرفشویی می تواند ظروف را خیلی سریع تمیز کند که باعث می شود وقت شما آزاد شود و به شما امکان می دهد کارهای مهم دیگری را انجام دهید.از این رو شما می خواهید آن را در شکل مناسب و ایده آل حفظ کنید تا هر زمان که از آن استفاده کردید به درستی کار کند.به هر حال این یکی از گرانترین سرمایه گذاری ها در آشپزخانه شما است و به مراقبت نیاز دارد.

مراقبت و نگهداری مناسب از ماشین ظرفشویی شما نه تنها باعث تمیز کردن ظروف به طور مداوم می شود ، بلکه به طولانی شدن عمر آن نیز کمک می کند.در اینجا چند نکته مهم آورده شده است که باید برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی خود در نظر بگیرید.

بازوهای آبپاش را برداشته و آن را کاملا تمیز کنید

بازوهای اسپری یکی از مهمترین اجزای ماشین ظرفشویی شماست.اگر به طور مداوم آب پاشیده نشود ، ظروف شما به همان اندازه تمیز نخواهید شد.با گذشت زمان ، ممکن است ذرات غذا در بازوی آبپاش گیر کند و یا رسوب بگیرد که مهم است که هر چند وقت یک بار آن را بررسی کنید تا ببینید آیا مسدود شده یا خیر.

با برداشتن بازوهای آبپاش شروع کرده و آن را زیر آب روان نگه دارید تا گرفتگی از بین برود.یک اسفنج نرم و یک محلول آب / صابون بگیرید و بازوهای اسپری و نازل ها را به آرامی پاک کنید.اگر سوراخ های آب هنوز مسدود است ، می توانید آن را به مدت 5 دقیقه در زیر محلول آب گرم خیس کنید تا هر نوع ذرات جمع شده نرم شود.مسواک قدیمی را بگیرید و سوراخ های آب را به آرامی مسواک بزنید تا ذرات غذای گیر افتاده کاملاً پاک شود.بازوهای آبپاش را پس از تمیز کردن کامل دوباره نصب کنید.

راهکارهایی برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی

از قرار دادن یکباره همه چیز در داخل ظرفشویی خودداری کنید

ماشین ظرفشویی یک روش مناسب برای تمیز کردن ظروف است ، اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام ظروف کثیف خود را یکباره در داخل آن بریزید.ماشین های ظرفشویی ظرفیت مخصوصی دارند و اگر بیش از حد آنها را پر کنید ، پس از اتمام چرخه متوجه می شوید که ظرف ها تمیز نشده اند و با اینکار هم چنین عمر مفید لباسشویی خود را کاهش میدهید.

ماشین ظرفشویی شما دارای دستورالعمل های خاصی در مورد نحوه بارگیری ظروف و وسایل آشپزخانه است.برای اطمینان ، به نمودارهای نشان داده شده در کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی مراجعه کرده و از ظرفیت هر قفسه مطلع شوید.اگر ظرف های کثیف زیادی دارید ، می توانید آن را به دو چرخه شستشو جدا کنید یا بیشتر آنها را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید و بقیه را فقط با دست بشویید.

از سرکه به عنوان جایگزینی برای کمک شستشو استفاده نکنید

بسیاری از افراد به عنوان جایگزینی ارزان برای کمک شستشو به سرکه متوسل می شوند ، اما در واقع این یک عمل وحشتناک است.سرکه یک مایع اسیدی است که مهر و موم های لاستیکی و واشر داخل ظرف ماشین ظرفشویی شما را خراب می کند.هم چنین بوی شدید سرکه ممکن است به ظرف های شما بچسبد ، چیزی که شما نمی خواهید.

ماشین ظرفشویی خود را مرتبا تمیز کنید

ماشین های ظرفشویی به دلیل استفاده روزمره دچار ساییدگی و پارگی می شوند.نظافت و نگهداری منظم این اطمینان را می دهد که ماشین ظرفشویی شما با هر بار استفاده ، ظرف های شما را بی نقص تمیز می کند.

افزایش عمر ماشین ظرفشویی

هفته ای یکبار دستگاه خود را تمیز کنید.قفسه ها را بیرون آورده و با استفاده از اسفنج آن را با آب صابون پاک کنید.داخل ماشین ظرفشویی خود را نیز بشویید ، توجه ویژه ای به بازوهای آبپاش ، مهر و موم لاستیک / واشر و گوشه ها داشته باشید.فراموش نکنید که بیرون و داخل درب ماشین ظرفشویی را پاک کنید ، که در هنگام تمیز کردن اغلب مورد غفلت قرار می گیرد.

جدا از این نکات ، شما می توانید ماشین ظرفشویی خود را هر 6 ماه یکبار توسط یک تکنسین واجد شرایط سرویس کنید.با انجام این کار با اجتناب از تعمیرات پرهزینه و تعویض قطعات ، در هزینه صرفه جویی خواهید کرد.

تکنسین ها وضعیت هر یک از اجزای ماشین ظرفشویی شما را بررسی می کنند تا مطمئن شوند همه چیز به درستی کار می کند.ارزش این را دارد که به یکی از گرانترین سرمایه گذاری های خود توجه کنید تا مطمئن شوید از ماشین ظرفشویی خود بیشترین بهره را می برید.

نتیجه

ماشین های ظرفشویی با شستن ظرف های کثیف برای شما زندگی را آسان می کنند.با دانستن اینکه چگونه از ماشین ظرفشویی خود به درستی استفاده کنید و از آن مراقبت کنید ، هر بار که چرخه را روشن می کنید ، ظروف بدون لک ایجاد می کند.در نظر گرفتن نکات ارائه شده در این مقاله به شما در افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی کمک می کند و باعث می شود که هر بار که از ماشین استفاده می کنید مانند روز اول کار کند.

این مقاله توسط فروشگاه لوازم خانگی اصفهان ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.