مواردی وجود دارد که شما مقدار زیادی سبزیجات و سایر مواد فاسدشدنی خریداری می کنید ، اما نمی دانید چگونه آنها را حفظ کنید ، زیرا ممکن است در نهایت پوسیده شوند.این می تواند برای زنان یک چالش باشد ، اما بسیاری از آنها روش های خاص خود را برای حفظ مواد غذایی و سایر سبزیجات دارند.روش های مختلفی وجود دارد که می توان مواد غذایی را بدون یخچال نگهداری کرد که ما در این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم.در ادامه همراه ما باشید و برای خرید یخچال اصفهان با ما تماس بگیرید.

چیزهای زیادی وجود دارد که ما آنها را ضروری می دانیم.غالباً ، ما تا زمانی که چیزی خراب نشود ، حتی به آنها فکر نمی کنیم.مثل یخچال.آنها تمام روز و شب ، 365 روز در سال و بدون وقفه ، سخت کار می کنند.اگر خوش شانس باشیم آنها سالها بدون هیچ مشکلی زنده می مانند.

ما از یخچال استفاده می کنیم ، برای اینکه نوشیدنی هایمان را سرد و مواد غذایی را تازه یا یخ زده نگه داریم که در نهایت منجر به مراجعات کمتر ما به فروشگاه های مواد غذایی می شود.بنابراین ، هنگامی که یخچال و فریزر ما ناگهان از کار می افتد یا منبع برق ما قطع می شود ، این امر ما را به حالت وحشت می اندازد – اکنون چه کار کنیم؟اگر یخچال شما خراب شده ، در حالی که عمر خود را کرده و ارزش تعمیر ندارد ، در این مواقع اول باید به فکر این باشید که یک دستگاه جدید را از فروشگاه لوزم خانگی اصفهان خریداری کنید.شما نیاز به یخچال جدید دارید ، چون یخچال فرسوده مدام خراب میشود و ارزش تعمیر را ندارد.

خوب از موضوع اصلی این مقاله که در مورد نگهداری مواد غذایی بدون یخچال و فریزر است ، غافل نشویم!

خشک کردن مواد غذایی

قبل از اختراع یخچال و فریزر مردم چه کاری انجام می دادند؟

به زمان هایی برگردید که هنوز یخچال و فریزر اختراع نشده بود ، مردم برای حفظ مواد غذایی چه می کردند.در ابتدا تصور ذخیره مواد غذایی حتی یک فکر هم نبود.هر غذایی که شکار و جمع می شد به سادگی مصرف می شد.با تغییر زمان ، مردم مجبور شدند راه هایی برای تازه نگه داشتن غذا پیدا کنند.این زمانی است که مردم شروع به خشک کردن و دودی کردن غذا می کنند.

منابع طبیعی مانند نهرها و غارها گزینه خنک کننده بسیار خوبی بودند.هرچه غار در زمین عمیق تر باشد ، هوا سردتر می شود.

خشک کردن

بسیاری از میوه ها و سبزیجات با خشک شدن به راحتی قابل نگهداری هستند.خشک کردن یکی از مؤثرترین ابزارهای نگهداری مواد غذایی است زیرا غذاهای خشک را می توان به طور نامحدود نگه داشت ، به شرطی که خشک بمانند.لازم نیست نگران خرید زیاد سبزیجات باشید ، زیرا می توانید آنها را تمیز کرده و سپس آنها را به قطعات کوچک تبدیل کنید تا خشک شود.میوه و سبزیجات خشک شده را می توانید تا زمانی که به آنها نیاز داشته باشید ، نگهداری کنید زیرا خراب نمی شوند.

جوشاندن

برای جلوگیری از فسادپذیری برخی مواد مانند گوجه فرنگی ، می توانید آنها را به مدت 10 دقیقه بجوشانید ، آنها را در یک ظرف نگه دارید و اجازه دهید تا خنک شود.از این طریق می توانید روز بعد از آن استفاده کنید.

دودی کردن گوشت

دودی کردن گوشت یکی از روش هایی است که میتوانید از گوشت لذت ببرید و هم چنین آن را حفظ کنید.با دودی کردن ، گوشت می تواند بدون خراب شدن برای چند روز بماند.

دودی کردن مواد غذایی

در حالی که بعضی از غذاها کاملاً به یخچال احتیاج دارند ، اما بسیاری از آنها چنین نیستند و برخی دیگر که باید در دمای اتاق بمانند.در اینجا لیستی از غذاهایی وجود دارد که اگر از یخچال صرف نظر کنید ، بهتر عمل می کنند.

سیب زمینی – بله ، قرار است سیب زمینی در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شود ، بنابراین یخچال باید ایده آل باشد ، درست است؟نه اشتباه است.یخچال در واقع خیلی سرد است.دمای پایین هم بر بافت و هم بر طعم سیب زمینی تأثیر می گذارد.در عوض ، آنها را در یک کیسه کاغذی ذخیره کنید.

هلو ، آلو – این میوه ها در صورت نارس بودن نباید در یخچال نگهداری شوند ، زیرا در یخچال نمی رسند.

موز – موزهایی که در یخچال قرار می گیرند ، پوست شان خیلی زود قهوه ای می شود و باعث تغییر بافت آنها می شود.

پیاز ، سیر – نگهداری پیاز و سیر در یخچال نه تنها بوی آنها را به غذاهای دیگر می دهد بلکه با گذشت زمان آنها را نرم می کند.آنها را در یک کیسه کاغذی ذخیره کنید.پس از برش می توانید یک پیاز کاملاً بسته بندی شده را در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.