برای اطلاع از نحوه خرید از فرووشگاه با شماره 03132247322 تماس بگیرید

 شرکت بزرگ سونی sony 

تولید کنندگان برتر لوازم خانگی کدامند؟

 خرید لوازم برقی و خانگی آشپزخانه از بهترین برندها یکی از دغدغه های مشتریان است. خرید یک برند خوب لوازم خانگی علاوه بر پس انداز مبلغ قابل ملاحظه، همچنین از مزیت های دیگری چون کارایی بهینه و طولانی مدت ، مصرف به صرفه و هزینه های پایین سرویس و تعمیرونگهداری استفاده کنید. بازار گسترده و همیشه داغ لوازم خانگی ، در میان تولید کنندگان رقابتی نفس گیر ایجاد کرده است. به همین دلیل است که با تعداد زیادی برندها و مارک ها و اصطلاحات تخصصی گاها ناآشنا مواجه می شویم. اما در میان این همه مارک های متفاوت، “فروشگاه معتبر لوازم خانگی و برقی شیکادو” به معرفی برترین تولید کنندگان و برندهای لوازم خانگی که  سهم بالایی در گردش اقتصادی و مالی در همه کشورهای جهان دارند، می پردازد.

سونی بزرگترین و قدیمی ترین تولید کننده لوازم خانگی

سونی نامی آشنا از گذشته تا امروز است که با تنوع محصول همیشه بازار مختص خود را به طرق مختلف حفظ کرده است.

سونی برندی که با محصولات با کیفیت خود همواره خود را بروز رسانی کرده و همسو با رشد تکنولوژی محصولات و تکنولوژی های نوینی  را راهی خانه ها کرده است. به همین دلیل است که نام سونی به عنوان نامی آشنا در میان کالای دیجیتالی با کیفیت عالی قرار دارد .  سونی همواره در طول سالهای فعالیتش برترین کیفیت را ارائه دهد.

و در حال حاضرسونی شصت و یکمین برند جهان است. این موضوع از سمت موسسه بین المللی اینتر برند که معتبر ترین موسسه در جهان در زمینه ی ارزش گذاری برندها است، اعلام شده است. سونی به عنوان شرکتی چند ملیتی و چند شعبه ای که دفتر مرکزی آن در توکیو قرار دارد، فعالیت های خود را به طور ویژه ای گسترش داده است.

 . فعالیت  عمده شرکت در زمینه تولید وسایل سرگرمی ، خدمات رسانه ای ، بازی های رایانه ای ، لوازم الکترونیکی خانگی و خدمات مالی تمرکز داردو به عنوان یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین تولید کنندگان وسایل الکترونیکی و تجهیزات پیشرفته در جهان شناخته میشود.

 تاریخچه شرکت سونی

Sony  شرکتی ژاپنی است که در سال 1946  تاسیس شد. هر چند سونی رقبای قدری چون سامسونگ ، پاناسونیک ، توشیبا ، هیتاچی وال جی دارد . اما همچنان در زمره بزرگترین تولید کنندگان وسایل الکترونیکی در جهان شناخته می شود. ایبو کا و موریتا موسسین سونی،  برای نخستین بار در سال 1944  باهم  آشنا  شدند.  تفکر  دو افسر بنیان گذار سونی  تولید محصولات جدید و کارا بود و تصمیمشان بر این بود که کالاهای مصرفی کاملا نوینی را به بازار عرضه کنند.  این شرکت همواره در صدد این بوده که همه  ایده های خود را به تنهایی پیاده سازی کند. و در همه زمینه ها پیشگام باشد همین راهکار بود که سونی را قادر ساخت بازار جهانی را فتح کند. نخستین تلویزیون تمام ترانزیستوری جهان، نخستین دستگاه ضبط ویدئویی ترانزیستوری و بسیاری ابداعات بزرگ سونی با همین شعار شکل گرفتند و عرضه شدند. مشهورترین محصولات  اولیع سونی عبارتند از  واکمن و دستگاه‌های استریوی قابل حمل .

 البته شکست‌هایی هم وجود داشت. از آنجایی که ایبوکا و موریتا مغرورتر از آن بودند که سامانه ابداعی ویدئویی خویش، موسوم به بتاماکس را در اختیار دیگران قرار دهند، سامانه وی‌اچ‌اس، که توسط رقیب اصلی یعنی شرکت جی وی سی اختراع شده بود، در جهان به قدرت اول بدل شد. اما در مورد فناوری دیسک فشرده که توسط سونی و فیلیپس ابداع شده بود. اشتباه مذکور تکرار نشد و امروزه این نوع سی‌دی در سراسر جهان به یکی از لوازم عادی در منزل تبدیل شده‌است.و در حال حاضر .، این شرکت را یکی از ثروتمندترین شرکت‌های جهانی  تبديل کرده است. همچنین در كنار  سامسونگ و ال‌جی، جزو سه برند برتر تلویزیون در دنيا قرار گرفته است. شرکت سونی دارای تعداد زیادی شرکت تابعه، است، که معروفترين آنها  عبارتند از: سرگرمی کامپیوتری سونی، سونی پیکچرز، سونی میوزیک، انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی، سونی فایننشیال هولدینگز است.

محصولات شرکت سونی

تلویزیون سونی از قدیم الایام در میان برندهای دیگر تلویزیون جای خود را باز کرده بود و هماکنون علاوه بر محصولات متعدد صوتی و تصویری این شرکت وسایل الکترونیکی  متعدد  و تجهیزات ارتباطات و بازی های ویدیویی و فن آوری اطلاعات به تمام دنیا صادر میکند. سونی جز بزرگترین تولید کنندگان حسگرهای دوربین و تلویزیونهای رده بالا در جهان است.یکی از رهبران صنعت فیلم سازی و تلویزیون در جهان محسوب میشود.

 پيشرفته ترين تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در جهان، به برند سونی در بازار به چشم می خورد. محصولات صوتی تصویری، ارتباطات، بازی‌های ویدیویی، و فن آوری اطلاعات برای بازارهای عادی و حرفه‌ای .

محصولات جاودانه سونی

بعد از تولید واکمن در سال ۱۹۷۹، در سال ۱۹۸۲ محصول نوار ویدئویی بتاکم حرفه‌ای سونی به همراه لوح فشرده به بازار عرضه شد. یک سال بعد، سونی دیسکت ریز ۹۰ میلی‌متری (فلاپی دیسک ۵/۳ اینچی) را به جهانیان معرفی کرد که البته با گذشت زمان و با ورود فرمت‌های جدیدتر محصولی قدیمی نام گرفت.

در سال ۱۹۸۳ شرکت سونی سامانه رایانه خانگی «ام‌اس‌اکس» را ساخت و سپس لوح فشرده (سی‌دی) را به بازار عرضه کرد. در سال ۱۹۸۴ سونی «دیسکمن» را تولید کرد که در راستای موفقیت کسب شده از سوی واکمن، به عنوان محصول قابل حمل (سی‌دی) شناخته می‌شد

. اف۳۵ که معمولاً برای خیلی از تولیدات سینمایی هالیوود مورد استفاده قرار می‌گیرند، هم حضور فعالی دارد.

فعالیت‌های غیر الکترونیکی

علاوه بر تولید محصولات الکترونیکی، سونی در چند جبهه مهم دیگر هم حاضر است. این شرکت مالک شرکت سینمایی آمریکایی کلمبیا پیکچرز است و در بازار تلویزیونی تحت نام سونی پیکچرز اینترتینمنت فعالیت می‌کند.

در صنعت موسیقی سونی موزیک بزرگ‌ترین شرکت موسیقی جهان است و در ژاپن از طریق هال نتورک، مدیریت بزرگ‌ترین سالن‌های زنجیره‌ای از برگزاری کنسرت را تحت عنوان «زپ» در این کشور برعهده دارد. سونی به منظور حفظ محصولات این شرکت از سی دی‌های کپی شده غیرمجاز، روی برخی از سی دی‌های خود یک ویروس روت کیت وارد کرده تا میزان قابل استفاده بودن آن‌ها را در رایانه مصرف‌کننده‌ها پایین بیاورد. نخست سکوت شرکت سونی در عدم اعتراف به وجود این ویروس سر و صدای زیادی ایجاد کرد.

بازی‌های رایانه‌ای

ورود شرکت سونی در سال ۱۹۹۳ به بخش بازی‌های ویدئویی از اهمیت زیادی برخوردار بود. در آن زمان سونی پروژه ساخت یک دستگاه سی‌دی خوان برای «سوپر نینتندو» را به حالت تعلیق درآورد و سال بعد همین سامانه را به نخستین سری محصولات پلی‌استیشن تبدیل کرد که موفقیتی جهانی یافت. این شرکت اخیراً به بازار انیمیشن هم وارد شده و استودیو انیپلکس را تأسیس کرد.

عکاسی – سونی آلفا

در ژوئیه سال ۲۰۰۵ سونی برند کونیکا مینولتا را خریداری کرد که این مارک به سونی اجازه داد محصول دی‌اس‌ال‌آر آلفا ۱۰۰ را تولید کند. این دوربین در اواسط سال ۲۰۰۶ معرفی شد و خیلی از فناوری به کار گرفته شده از سوی کونیکا مینولتا را در ساخت محصولات قبلی‌اش به ارث برده بود. حسگر۱۰٫۲مگاپیکسلی از سوی این شرکت طراحی و ساخته شده‌است. سونی در عین حال عرضه‌کننده حسگرهای شرکت‌های نیکون و پنتاکس است. سونی در عین حال بزرگ‌ترین سهامدار شرکت تامرون، شرکت ژاپنی تولیدکننده لنزهای عکاسی است.

درحال حاضر جدیدترین دوبین عکاسی سری آلفا از شرکت سونی، دوربین سونی آلفا۱ است که حسگری ۵۰ مگاپیکسلی دارد و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8k را داراست.

سونی شرکت پیشتاز در ساخت دیسک‌های بلو-ری در عین حال دستگاه‌های پخش، ضبط و کپی بلو-ری فعال است. در سال ۲۰۰۱ سونی با شرکت سوئدی اریکسون برای تولید گوشی‌های تلفن همراه تحت نام سونی اریکسون قرارداد همکاری مشترک بست.

در ژوئیه سال ۲۰۰۶ شرکت دل امکان جایگزین کردن رایگان باتری‌های لپ‌تاپ‌های این شرکت را که در فاصله اکتبر ۲۰۰۳ تا آوریل ۲۰۰۶ از سوی سونی تهیه شده بودند و به دلیل مشکلات موجود در الکترولیته باتری‌های لیتیوم منفجر می‌شدند، برای مصرف‌کنندگان این لپ‌تاپ‌ها میسر ساخت. چند هفته بعد، شرکت اپل و سپس توشیبا و آی‌بی‌ام خدمت جایگزینی مشابهی را فراهم کردند و شمار قطعات جمع‌آوری شده به ۷ میلیون نمونه رسید.

مدتی بعد سونی اعلام کرد که می‌خواهد در بازار ژاپن تلویزیون‌هایی بر پایه فناوری او.ال.ای. دی را در دسامبر ۲۰۰۷ فراهم آورد. نخستین مدل این محصول ۱-اکس‌ای‌ال و ۱۱ اینچی بود که علاوه بر کارت شبکه اینترنت، یک خروجی اچ‌دی‌ام‌آی و خروجی یواس‌بی داشت. سونی اعلام کرد در سال ۲۰۰۸ تلویزیون او.ال.ای. دی ۲۷ اینچی را به صورت فول. اچ. دی به بازار عرضه می‌کند. در همین سال سونی اعلام کرد که از این تاریخ به بعد، تنها به تولید تلویزیون‌های آخرین سامانه روی خواهد آورد. در سال ۲۰۰۸ «رولی» پخش‌کننده موسیقی قابل حمل رقصان به بازار وارد شد و در اواخر سال ۲۰۱۱ پلی‌استیشن لایف نیز عرضه شد.

سونی همچنین در سال ۲۰۱۵ برترین گوشی هوشمند جهان را با نام z5 premium معرفی کرد که بسیار زبانزد گردید. همچنین ۱۶ آوریل بدون مراسم خاصی پرچمدار جدید خود را در چین با اسم Xz2 premium رونمایی کرد که برای نخستین بار دراین گوشی از دوربین دوگانه استفاده کرد.

سونی در پی ساخت دوربین‌های عکاسی سری آلفا درتاریخ ۲۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ دوربین جدیدی به نام سونی آلفا ۱ با حسگر ۵۰مگاپیکسلی را به بازار معرفی کرذ که با قیمت ۶۵۰۰دلار عرضه می‌شود.

موفق‌ترین محصولات

۱۹۷۱ یوماتیک: نخستین ویدئوکاست.

۱۹۷۹ واکمن: نخستین سامانه پخش‌کننده صوتی قابل حمل

۱۹۹۴ پلی استیشن: کنسول بازی‌های ویدئویی

۲۰۰۰ پلی استیشن ۲: کنسول بازی‌های ویدئویی

۲۰۰۴ پی‌اس‌پی: کنسول قابل حمل بازی‌های ویدئویی

۲۰۰۵ پلی استیشن ۳: کنسول بازی‌های ویدئویی

۲۰۱۳ پلی استیشن ۴: کنسول بازی‌های ویدیوئی

۲۰۱۷ پلی استیشن۴پرو:کنسول بازی‌های ویدئویی

۲۰۲۰ پلی استیشن۵:کنسول بازی‌های ویدئویی

۲۰۲۱ دوربین سونی آلفا۱:دوربین عکاسی بدون آینه