برای اطلاع از نحوه خرید از فرووشگاه با شماره 03132247322 تماس بگیرید

عمر مفید لوازم خانگی چقدراست

خرید لوازم خانگی به عنوان یک ضرورت زندگی اغلب هزینه های زیادی را به افراد تحمیل میکند. در این راستا و برای جلوگیری از هدر رفت هزینه  افراد وسواس زیادی در خرید لوازم خانگی به خر ج می دهند، که به حق است. نکته ای که مسلم است، لوازم خانگی اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشند باعث می شوند علاوه بر هدر رفت پول به مشکلات دیگری نیز بر بخورید. در این مقاله از مجموعه لوازم خانگی و برقی شیکادو قصد داریم به ارائه اطلاعاتی مبنی بر این که طول عمر لوازم خانگی چقدر است، بپردازیم.

عمر مفید لوازم خانگی چقدر است؟

هر وسیله برقی که خریداری میکنید مادام العمر به شما خدمت نمی کند. از زمان شروع به کار وسیله برقی که استارت کارش را می زند محصول مورد نظر تنها چند سال می تواند بدون نیاز به تعمیرات برای شما کار کند و آن هم در صورتی که همان اول وسیله ای با کیفیت را خریداری کرده باشید.

نکته مهم در طول عمر وسایل برقی نحوه استفاده اصولی و صحیح از وسایل برقی است. این نکته نقش مهمی در طول عمر وسایل برقی دارد. اما این مورد بتنهایی نمی تواند متضمن طول عمر طولانی وسایل خانگی باشد.

عمر مفید لوازم خانگی یعنی چه؟

طول عمر مفید وسایل خانگی به مدت زمانی که کارشناسان تخمین می زنند که یک فرد چه مدت می تواند از یک کالا بدون نیاز به تعمیر استفاده کند، میگویند. آگاهی از این که طول عمر مفید یک وسیله چقدر است ،بسیار کمک کننده است. از این جهت که با دانستن این میانگین(طول عمر مفید لوازم برقی) شما امکان این را دارید که بین تعمیر وسیله برقی با تعویض آن تصمیم گیری نمایید. اما این موضوع که عمر لوازم خانگی چقدر است به عوامل متعددی بستگی دارد.

مثلا شیوه نگهداری و نحوه استفاده از وسیله برقی رابطه مستقیمی با طول عمر وسیله برقی دارد. به عنوان مثال لباسشویی که تنها یک نفر از آن استفاده میکند، با لباسشویی که یک خانواده چند نفره از آن استفاده میکنند، طول عمر متفاوتی دارد. عمر مفید این دو لباسشویی نیز با هم متفاوت خواهد بود. پر واضح است زمانی که از یک لباسشویی، یک نفر استفاده می کند، در مقایسه با زمانی که از لباسشویی یک خانواده استفاده می کنند. دفعات بیشتری از لباسشویی استفاده می شود و همین موضوع نقش موثری در طول عمر مفید لوازم برقی خواهد داشت. در مورد یخچال هم به همین شکل است. یخچال ها باید قسمتهای پشتی شان و سیم شان مدام تمیز شود. یخچالی که هیچگاه تمیز نشده است با دستگاهی که مرتب تمیز شده با هم طول عمر متفاوتی دارد.

عمر مفید لوازم خانگی یعنی چه

عمر مفید ماشین لباسشویی چقدر است؟

ماشین های لباسشویی در دو نوع درب بالا و درب از جلو طراحی و تولید می شوند. از بُعد زیبایی شناسی، لباسشویی های درب از جلو، جلوه شیک و زیبا تری دارند. اما طول عمر لباسشویی درب از بالا بیشتر است. میانگین طول عمر برای ماشین لباسشویی بین 9 الی 13 سال می باشد،( در صورتی که بدرستی از آن استفاده شود) طول عمر ماشین لباسشویی با برند و قطعات داخلی ماشین لباسشویی نیز ارتباط دارد. ولی ماشین های لباسشویی بسیاری هستند که می توانند همچنان چند سال بیشتر مثل ساعت کار کنند و این موضوع ارتباط مستقیمی با نحوه استفاده و نگهداری آن دارد.

راهکارهایی برای بالا بردن عمر ماشین لباسشویی

در خانواده های پر جمعیت معمولا لباسهای چرک را به صورت یکجا داخل ماشین لباسشویی میریزند. این کار غلط است زیرا فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می آورد. به جای این کار دفعات شستشو را بالا ببرید. و در هر دفعه تعدادی از لباسها را بشویید. پس از هر بار شستشو یک ساعت به ماشین لباسشویی وقت دهید تا موتور دوباره خنک شود. سپس دوباره اقدام به روشن نمودن آن کنید . ماشین لباسشویی حتما باید به صورت تراز شده نصب شود. چرا که در غیر این صورت، دستگاه در دور تند دچار اختلالات و صدا های زیادی شده و زمینه خراب شدن و آسیب آن را فراهم می کند . لباسشویی را نباید به دیوار بچسبانید . حداقل فاصله لباسشویی از دیوار باید 6 سانتی متر باشد تا جریان یافتن هوا به موتور رعایت شود .

 نکته مهم بعدی در نگهداری ماشین لباسشویی این است که تنظیمات را مطابق با جنس لباس و درجه کثیفی لباس تغییر دهید. و در صورت نیاز لباسشویی را روی زمان شستشو زیاد تنظیم نکنید.

 میزان پودر و مایع لباسشویی را متناسب با تعداد البسه و میزان کثیفیشان داخل مخزن بریزید. ریختن پودر بیش از حد به خودی خود باعث ایجاد لکه روی لباسها می شود. از طرفی دیگر کف زیاد نیازمند روشن ماندن بیش از حد ماشین است. به صورت مرتب هر چند وقت یکبار مثلا هر ماه محفظه پودر و لاستیک دور درب را تمیز کنید. و برای تمیز کردن محفظه داخلی و دیگ از پودر های جرم گیر و قرص های شستشو مخصوص به کار برید.

 عمر مفید یخچال فریزر ها چند سال است؟

یخچال ها انواع مختلفی دارند و عمر متفاوتی نیز دارند . یخچال فریزرهای کمبی و یا معمولی حداکثر تا 14 الی 17 سال عمر میکنند. مدل های پیشرفته ای چون ساید بای سایدها  عمر مفیدی بین 10 الی 13 سال دارند. پایان عمر مفید یخچال زمانی محسوب می شود که کمپرسور یخچال به کلی از کار بیفتد و الا تعمیرات جزیی چون پاره شدن واشر درب و برخی مشکلات فنی با تعمیر درست خواهند شد.

 راهکارهای افزایش عمر مفید یخچال

در یخچال های قدیمی باید گردو غبار روی سیم های سیاه رنگ که در قسمت پشتی یخچال قرار دارد را سالی یکی دوبار تمیز کنید. این کار معمولا با دست مشکل است. و شما لازم است از برس های سیم پیچ استفاده کنید . می توانید با استفاده از قدرت مکش جارو برقی برای تمیز کردن موتورهای بدون پوشش استفاده کنید .

 به هیچ عنوان یخچال را در مجاورت آبگرم کن و اجاق گاز قرار ندهید. چرا که باعث هدر رفت انرژی و تمام شدن گاز دستگاه خواهند شد . یخچال ها باید از هر طرف حدود بیست سانتی متر با اطراف فاصله داشته باشد. تا هوا از هر طرف در پیرامون موتور گردش یابد، و از گرم شدن آن جلو گیری کند.

قبل از اینکه بخواهید یخچال را حرکت دهید و جابجا کنید. حتما 3 ساعت قبل آنرا خاموش کنید، تا جریان گاز در لوله های آن بایستد. برای توزیع یکنواخت گاز موجود در لوله های دیواره از تراز بودن یخچال اطمینان پیدا کنید. از قرار دادن آب و غذای گرم داخل یخچال خودداری کنید. این کار باعث اتلاف انرژِی و وارد شدن فشار به موتور یخچال می شود.

 عمر مفید هود آشپزخانه چقدر است و راهکارهای افزایش عمر هود

هودهای آشپزخانه در صورتی که در جای مناسب قرار گیرند و به درستی از آنها استفاده شود. دارای عمر مفید 15 ساله می باشند. بنابراین بهتر است فیلترهای هواکش هود خود را به طور مرتب تمیز کنید. و سالانه آنها را عوض کنید. چرا که این فیلتر ها در دراز مدت به دلیل تجمع چربی مسدود می شوند و دیگر مثل روز اول کارایی ندارند .

عمر مفید ماشین ظرفشویی چقدر است

حداقل عمر مفید برای ماشین های ظرفشویی 10 سال و حداکثر 13 سال می باشد. مدل های جدیدتر و گرانتر لزوما عمر بیشتری ندارند . هر چه ماشین ظرفشوئی پیشرفته تر باشد دارای صفحه نمایش الکترونیکی و دکمه های بیشتری می باشد. در نتیجه امکان خراب شدن آن ها زودتر است. هر چند در حین خرید ظرفشویی این موضوع رابه پای امکانات بیشتر میگذارند و هزینه بیشتری بابت آن پرداخت می نمایید.

نکات قابل توجه جهت افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی برخلاف ماشین لباسشویی باید به طور مداوم استفاده کرد، در غیر این صورت واشر، شلنگ و قطعات پلاستیک آن به مرور خشک شده و پوسیده میشوند.

از شوینده های متناسب و بسته به تعداد ظروف استفاده کنید . زیرا پودر زیاد نه تنها به آب و زمان زیادی برای شستن نیاز دارد. از سویی دیگر باعث آسیب زدن به دستگاه و خراشیدن ظروف نیز می شود. هر چند وقت یکبار ماشین را با سرکه تمیز کنید. سرکه سفید در امر تمیز کاری معجزه میکند.  چرا که در کنار جرم گیری دیواره های آن، بوی بد و باکتری ها را نیز از بین می برد. از تمیز کردن منظم فیلتر غافل نشوید. ماشین ظرفشویی را بیش از حد نرمال پر از ظرف و ظروف نکنید. که خودتان را خلاص کنید این کار فشار زیادی رابه روی دستگاه وارد میکند.

میزان عمر مفید اجاق گاز و نکات کلیدی برای افزایش طول عمر اجاق گاز

میزان عمری که برای اجاق گاز تخمین زدند، حداکثر 15 سال میباشد. مدل های معمولی، معمولا 2 الی 5 سال بیشتر از مدل های الکترونیکی عمر می کنند. همچنین عمر مفید مایکروویو بین 9 الی 10 سال است. برای بهره بردن از حداکثر عمر مفید اجاق گاز باید هر چند وقت یکبار مشعل های آن را تمیز کنید.

و منافذ آن ها را به وسیله یک سیم نازک با سنجاق ته گرد باز کنید. تا چربی های کیپ شده، جریان گاز را مسدود نکنند و باعث ضعیف شدن شعله نشوند.در صورت سر ریز شدن شیر و هر مواد غذایی دیگر بلافاصله بعد از سرد شدن آن را تمیز کنید. چرا که هر چه زودتر این کار را انجام دهید راحت تر تمیز می شود. در صورتی که به هر دلیل  شیشه فر شما ترک و مو برداشت، تا زمانی که آن را تعویض نکرده اید از آن استفاده نکنید. برای آن که شعله ها حد اکثر قدرت و حرارت خود را دارا باشند باید در هنگام نصب فاصله اجاق از هود حداقل 65 سانتی متر باشد.

 عمر مفید تلویزیون چند سال است

عمر مفید تلویزیون بین 10 الی 15 سال ثبت میشود. اما در این بین راهکارهایی وجود دارد، که شما می توانید این زمان را افزایش دهید و از حداکثر بازدهی تلویزیون خود استفاده کنید. اولین نکته محل مستقر کردن دستگاه تلویزیون است. که به هیچ وجه نباید در مجاورت دستگاه های سرمایشی و گرمایشی و محل های پر رفت و آمد که امکان افتادن تلویزیون وجود دارد، باشد.

 تلویزیون را از دسترس کودکان خردسال دور نگه دارید. نگذارید کودکان خردسال به آن نزدیک شوند. چرا که امکان دارد به سمت صفحه نمایش وسیله ای پرتاب کنند. و باعث از بین رفتن پیکسل و در بدترین حالت سوختن دستگاه گرانقیمت شما شوند. تمیز کردن صفحه را به وسیله دستمال های میکرو فایبر انجام دهید. زیرا این دستمال ها مخصوص هستند و باعث خط و خش صفحه نمیشوند.

می توانید از سشوار برای خارج کردن گرد و غبار قسمت درزهای پشتی استفاده نمایید. در صورتی که از تلویزیون استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید.  زیرا روشن ماندن طولانی نه تنها انرژی زیادی مصرف میکند بلکه باعث کاهش طول عمر آن نیز می شود.

کلام آخر

اگر برای خرید لوازم برقی و خانگی نیاز به راهنمایی دارید حتما با شماره های 03132101760 تماس بگیرید. راهنمای جامعی در بین مقالات شیکادو در زمینه خرید جهیزیه منتشر شده است که می توانید ان را مطالعه نمایید.