برای اطلاع از نحوه خرید از فرووشگاه با شماره 03132247322 تماس بگیرید

همه چیزهایی که برای خرید یخچال باید بدانید

 چه نکاتی را هنگام خرید یخچال باید رعایت کنید؟ در گستره امروز و در بازار لوازم خانگی و در میان مصرف کنندگان یکی از پر کاربردترین لوازم برقی خانه ها یخچالها هستند. قصد داریم در این مقاله از فروشگاه لوازم خانگی شیکادو ، راهنمایی کاملی برای خرید یخچال ارایه دهیم. چه نکاتی را در مبحث خرید یخچال،باید مد نظر قرار دهید ؟ و یا یک یخچال خوب و با کیفیت چه خصوصیاتی دارد؟

خرید یخچال و فریزر

گستردگی برندهای تولید کننده یخچال، انتخاب مناسب و خرید یخچال را کمی سخت کرده است. با توجه به این که یخچال یکی از وسایل ضروری آشپزخانه محسوب می شود . به نوعی انتخاب یخچال علاوه بر این که جلوه ای خاص به آشپزخانه می دهد، می تواند در هزینه و آسایش صرفه جویی زیادی کند. این موضوع که یخچالی خریداری کنیم که  طول عمر مناسبی داشته باشد به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود . پس نوع و طبقه بندی یخچال از موضوعات مهم در انتخاب یخچال محسوب می شود .

 هزینه خرید یخچال

شاید مهمترین مساله ای که افراد در خرید یخچال مد نظر قرار می دهند، هزینه خرید یخچال باشد. بودجه ای که برای خرید یخچال و فریزر در نظر می گیرید و با توجه به بودجه خود اقدام به خرید یخچال نمایید. اغلب انتخاب افراد در زمینه خرید یخچال به همین شکل است. برای یخچال و فریزر به طور کلی می توان دو رده بندی در نظر گرفت. یخچالهای رده بالا و یخچالهای رده متوسط و یاپایین که در مدلها ، میزان مصرف انرژی و کیفیت قطعات متفاوتند.

در یخچال های رده بالا که مسلما هزینه بیشتری نسبت به سایر رده ها دارند، مصرف انرژی در مقایسه با یخچالهای میان رده و پایین رده کمتر است. به همین دلیل انتخاب یک یخچال رده بالا اگر چه هزینه بیشتری برای شما دارد، اما با خریداری این نمونه ها درمدتی که از این یخچال استفاده میکنید، در مصرف برقتان تاثیر زیادی نخواهد گذاشت. از سوی دیگر استهلاک مدل های رده بالا در برابر مدلهای رده پایین کمتر است. و هزینه سرویس و نگهداری این موارد طبعا کمتر می باشد. و به همین دلایل است که هزینه ای که برای خرید یک یخچال رده بالا می پردازید، به مرور زمان و در بلند مدت مواردی چون تعمیر و نگهداری را پوشش خواهد داد. .

در خرید یخچال و فریزر چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم

یکی از مواردی که در هنگام خرید یخچال باید بدان توجه کرد_ علاوه بر قیمت_ ویژگی های خاص هر محصول است. ویژگی های خاص همان فاکتورهایی است که هر مدل از یخچال ها دارند. و در خرید یخچال و فریزر نیز باید دقت زیادی روی این موضوع داشته باشید. یکی از این ویِژگی ها، میزان مصرف انرژی هر دستگاه است که برای اغلب برندها تعریف شده است. مصرف انرژِی و همچینین سرمایش و یا فریز سریع ، یا تنظیمات مدت نگهداری مواد غذایی از ویژگی های مهمی است که در انتخاب یخچال باید مد نظر قرار دهید.

سایر فاکتورهای ضروری که در خرید یخچال و فریزر علاوه بر مصرف برق فاکتورهایی مانند گنجایش و مقدار فضایی است که یخچال اشغال می کند. علاوه بر موارد فوق برند یخچال و فریزر  نیز مهم است. این وسیله مهم آشپزخانه اگر به طور صحیح انتخاب شود، مهمان چندین ساله خانه شما خواهد بود. پس مواردی فوق را درخرید یخچال و فریزر در نظر بگیرید.

برند یخچال فریزر

شاید گفته شود، توجه به برند یخچال ضرورت به حساب نمی آید. اما بعد از قیمت برند یخچال یکی از مهمترین مواردی است که به آن توجه می شود. وسوال بسیاری از افراد این است که ایا یخچالهای ایرانی بهترند یا یخچال خارجی ؟ در گذشته حساب زیادی روی برند های ایرانی نمیشد و این موضوع را شبیه شوخی می دانستند اما حالا قصه کمی تفاوت دارد. و تولید کنندگان داخلی توانسته اند تا حد زیادی بازار داخلی را از آن خود کنند.

برندها ی تولید کننده یخچالها با توجه به گستردگی، موارد بسیاری از افراد را دچار سردرگمی میکند. اما هستند افرادی که خرید برندهای معتبر و معروف یخچال و فریزر  را در الویت انتخاب قرار می دهند. زیرا انتخاب برند معتبر  و نام آشنا تا حدود زیادی خیال بسیاری را از بابت کیفیت و گارانتی یخچال و فریزر آسوده می کنند. از سوی دیگر با توجه به این که برندهای خارجی موجود در بازار از نظر قیمت نسبت به برندهای ایرانی قیمت بیشتری دارند. این تصور برای اغلب افراد مشتبه میشود که کیفیت برندهای خارجی بهتر از نمونه های ایرانی است. البته بالا بودن کیفیت برخی از  برندهای خارجی قابل انکار نیست ولی با توجه به تحریم های متعدد علیه کشورمان، ناگریز به استفاده از برندهای داخلی شده اند و البته به حق تولید کنندگان داخلی با تلاش با بالا بردن کیفیت محصولات خود با نمونه های خارجی رقابت میکنند و توانسته اند اعتماد بسیاری از مصرف کنندگان داخلی را جلب کنند.

مرکز پخش انواع یخچال ایرانی و خارجی

 مدل های مختلف یخچال وفریزر

مدلهای مختلف یخچال ها کارایی های متفاوتی دارند. برای این که مدل های مختلف یخچال را بشناسید به معرفی برخی از آنها می پر دازیم .

مدل های مختلف یخچال و فریزر

یخچال های ساده ؛ یخچال های دو در ؛ یخچالهای کمپی ؛ یخچال ساید بای ساید ، یخچال فریزر بالا ، یخچال فریزر پایین، یخچال تک ، یخچال دو قلو، یخچال هتلی ، یخچال فریزر های سه درب و….

 در خرید مدل های مختلف یخچال باید بدانید در اغلب موارد پرداخت پول بیشتر لزوما به معنی دریافت امکانات و آپشن های بیشتر می باشد. و با پرداخت پول بیشتر یخچالی با آپشن های بیشتر خریداری خواهید کرد. که شاید مصرف انرژی مناسب تر و به صرفه تری داشته باشد .

یخچال ساید بای ساید

در میان مدل های مختلف، یخچالهای ساید از نظر زیبایی توانسته اند طرفداران بیشتری کسب کند. و در حال حاضر جز پرفروشترین مدل های یخچال در ایران محسوب می شود . البته این نوع یخچال برای خانواده هایی که مصرف روزانه بالایی دارند مناسب نیست. به این جهت که ظرفیت فریزر آن برای این خانواده ها کم می باشد.

یخچال های هتلی

نمونه دیگر از یخچالهای پر طرفدار یخچالهای هتلی است. که برای اغلب کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. این نمونه به دلیل کوچک بودن و این که قابل نصب در اکثر مکانها می باشد ؛ در خانه های دانشجویی بسیار دیده می شود. این نوع یخچال برای مکان هایی است که جای کافی برای یخچالهای بزرگ ندارند . اما نقطه مثبت آن در عین حال همان عیب این مدل یخچال محسوب می شود. از آن رو که این نوع یخچال جای کافی برای مواد غذایی ندارد و شما نمی توانید برای بلند مدت برای یک خانواده با جمعیت  از آن استفاده کنید.

یخچال های دو در

گزینه پیشنهادی ما برای افرادی که فضای آشپز خانه آنها کم است. یخچالهای دو درب می باشد. هرچند ظرفیت یخچال های دو در محدود است. اما بهترین گزینه برای آشپزخانه های کوچک است. این نمونه یخچال ها ظرفیتی تا حدود 16 فوت دارند.

یخچال دوقلو

یخچال های دوقلو برای خانواده های پر جمعیت است. و اگر به دنبال یخچال فریزر بزرگ هستید. یخچال های دوقلو بهترین گزینه هستند. البته باید در نظر داشته باشید که این یخچال فضای زیادی را نیز اشغال می کنند. قیمت این نمونه یخچال نسبت به سایر نمونه ها کمی بیشتر است.

یخچال سه درب

یخچال سه درب به دو دسته تقسیم می شود، یخچال های ساید بای ساید و دومین دسته در سایر مدل های یخچال به جز ساید است. از نقاط قوت یخچال های سه درب قابلیت تفکیک جداگانه ی هر محفظه است. که در حقیقت دسترسی شما را به مواد غذایی تان آسانتر می کند. و فشار کمتری به یخچال وارد می کند و عمر یخچال افزایش می یابد.

نکات فنی خرید یخچال

برای اینکه در خرید یخچال، انتخابی هوشمندانه و صحیح داشته باشید، بهتر است هنگام خرید موارد زیر را نیز مد نظر قرار دهید.

برچسب انرژی

برچسب انرژی از جمله مواردست که باید در خرید یخچال به آن توجه کرد، اکثرافراد با نام برچسب انرژی آشنا هستند. کم مصرف ترین درجه ی یک یخچال A می باشد، اما خوب است بدانید، برعکس برچسب انرژی A که در تمامی یخچال های وارداتی و داخلی یافت میشود، برچسب انرژی A+ و بالا تر از آن عموما تنها در یخچال های وارداتی یافت می شود.

نمایشگر و آلارم

نمایشگر و آلارم هم از موارد بسیاری کاربردی در خرید یخچال خوب است، چرا که در عیب یابی یخچال کمک کرده و در صورت بروز مشکل، در صفحه ی نمایشگر  هشدار خواهد داد و آلارم آن به صدا در خواهد آمد،

برفک زدایی و تصفیه هوا

برفک زدایی و تصفیه هوا هم در سالم نگه داشتن یخچال بسیار مهم است، حال اگر به صورت اتوماتیک باشد می تواند کارآمد تر باشد، چرا که علاوه بر راحت تر کردن  در برفک زدایی در مصرف برق و جیب شما صرفه جویی می کند، همچنین اینکه جنس لاستیک دور درب و بدنه چه چیزی باشد، در نگهداری بیشتر مواد غذایی تاثیر مستقیم دارد، معمولا برای کیفیت بیشتر، در بدنه از کربن و جنس لاستیک دور درب را از مواد ضد باکتری تولید می کنند.

محفظه ی صفر درجه و بار خانگی

محفظه ی صفر درجه و بار خانگی، از مواردیست که ضروری بودن آن بستگی به نیاز شما دارد، اگر روزانه خرید می کنید چون معمولا این محفظه تنها برای مواد غذایی تازه کاربرد دارد، پس به شما پیشنهاد می شود، همچنین بار خانگی هم می تواند در سالم نگه داشتن و طول عمر بیشتر یخچال شما کمک کند.

معرفی مرکز خرید و پخش انواع یخچال داخلی و خارجی

فروشگاه لوازم خانگی و برقی شیکادو یکی از بزرگترین مراکز پخش انواع یخچال ایرانی و خارجی است. که جز یکی از معتبرترین فروشگاههای لوازم برقی در سطح کشور می باشدو شما می توانید با مراجعه به سایت این مجموعه یکی متنوع ترین یخچال های ایرانی و خارجی را با گارانتی از این مجموعه تهیه کنیدو در این مجموعه قیمت یخچال و فریزر بسیار مناسب است.