یخچال و فریزر تأثیر بسزایی در نحوه زندگی ما در خانه داشته است برای همین ما قصد داریم در این مقاله به بیان تاریخچه آن بپردازیم.

تاریخچه یخچال و فریزر

کمتر از 100 سال پیش ، مردم اصلا یخچال نداشتند. در بیشتر تاریخ ، یخچال و فریزر همانطور که اکنون می شناسیم وجود نداشت. بیشتر غذایی که خورده نمیشد خراب میشد. آنچه باقی می ماند را می توانستن با خشک کردن ، نمک زدن ،  کنسرو کردن ، حفظ کنند. در آب و هوای سردتر ، مردم غذا را در انبارها ، یا در چاله های حفر شده در زمین و پوشیده از کاه و برف ذخیره می کردند. در دهه 1860 ، یخچال داخل منزل با معرفی جعبه یخ ، پیش ساز اولیه یخچال ، جهش بزرگی به جلو داشت. در دهه 1890 ، آنها یکی از ویژگی های مشترک خانه های طبقه متوسط بودند.

جعبه یخ (بعضی اوقات در تبلیغات قدیمی به عنوان “یخچال” شناخته می شود) یک کابینت عایق بندی شده ، ساخته شده از چوب و اندود شده با قلع یا روی ، با محفظه ای برای نگه داشتن یک بلوک یخ. یخ مخصوص جعبه یخ توسط مرد یخی تحویل داده می شد ، دقیقاً به همان روشی که شیر توسط مرد شیر و روزنامه توسط پسر کاغذی تحویل داده می شد. یک ظرف  آب ذوب شده را جمع می کرد. این یخ حدود یک هفته طول میکشیدتا درست شود. زنان کارت هایی را در خارج از خانه خود می گذاشتند، این کارت ها نشان می داد که چه اندازه قالب یخ مورد نیاز است. بعضی از خانه ها از یک ویژگی به خصوص برخوردار بودند – یک در کوچک در دیوار پشت جعبه یخ ، کمی شبیه درب سگی ، که به بیرون منتهی می شد داشتند. وقتی مرد یخی می آمد ، می توانست در را باز کند و یخ جدید را مستقیماً داخل جعبه یخ بگذارد.
اگرچه یخچال های تجاری از دهه 1850 وجود داشته است ، اما اولین یخچال برای مصارف خانگی تا سال 1911 معرفی نشده است. یخچال های خانگی اولیه برای قرار گرفتن در بالای یک یخدان طراحی شده بودند. مدلهای بعدی خود به خود ایستادند ، اما به نصب كمپرسور ، معمولاً در زیرزمین ، كه به واحد متصل بود ، نیاز داشت.
دوره یخچال و فریزرهای خانگی تا سال 1927 واقعاً تمام نشد، زمانی که GE یخچال “مانیتور” را معرفی کرد ، طرحی که کمپرسور و جعبه سرد را در یک واحد ترکیب می کند. (نام مستعار آن به این دلیل بود که مردم فکر می کردند کمپرسور ، که در بالای واحد قرار دارد ، شبیه به اسلحه جنگی ناو جنگ داخلی مانیتور است). حتی در آن زمان ، یخچال و فریزر تفریح بود. در سال 1927 ، قیمت مانیتور بالای 525 دلار هزینه داشت که در آن زمان یک تغییر بزرگی بود.
تبرید در خانه با اختراع فرون در سال 1928 یک جهش بزرگ دیگر به جلو ایجاد کرد. قبل از آن ، کمپرسورها از گازهای سمی مانند آمونیاک ، متیل کلراید و دی اکسید گوگرد استفاده می کردند و در چندین مورد نشت  کشنده بود. دانشمندان Frigidaire ، General Motors و DuPont برای ایجاد فرون ، که به همان اندازه در خنک سازی موثربود و همچنین کسی را به کام مرگ نمی انداخت ، به دور از نگرانی در مورد گازهای مضر ، مردم را از داشتن یخچال در خانه منصرف کرذ.

یخچال و فریزر از دهه 1930 شاهد استقبال گسترده مردم بود. در ابتدای دهه ، تنها 8 درصد از خانه های آمریکایی دارای یک یخچال بودند. در پایان ، این تعداد به 44 درصد افزایش یافت. در پایان دهه 1940 ، آنها یکی از ویژگی های مشترک خانه های آمریکایی ها شدند.

اگرچه یخچال و فریزر ، در طول تاریخ بشر ، یک اختراع نسبتا جدید است ، اما اکنون آنقدر فراگیر شده است که تصور زندگی بدون آن دشوار است. به دلیل ضرورت ، یا بیکاری یا ترکیبی از هر دو ، شما احتمالاً چندین بار در روز راهی یخچال می شوید ، و احتمالاً هرگز به ذهن شما خطور نمی کند که فکر کنید: این جعبه بزرگ مواد غذایی یخ زده چگونه به اینجا رسیده است؟

فروشگاه لوازم خانگی اصفهان با ارائه خدماتی مانند فروش یخچال اصفهان و .. با چهار شعبه حضوری و فروشگاه اینترنتی در سراسر کشور به مشتریان خدمت رسانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.