برای اطلاع از نحوه خرید از فرووشگاه با شماره 03132247322 تماس بگیرید

راهنمای خرید جهیزیه

مطلب پیش رو راهنمای خرید جهیزیه است که به موضوع چگونه جهیزیه ای مناسب بخریم و یا از کجا جهیزیه مناسب خریداری کنیم ؟ می پردازد.

خرید جهیزیه یکی از رسومات ویژه قبل از ازدواج در کشور ماست. و هر عروس خانمی در بدو شروع زندگی مشترکش به دنبال تهیه آن می باشد. به همین جهت بر آن شدیم تا با انتشار مقاله راهنمای خرید جهیزیه کاربران را جهت سهولت انتخاب جهیزیه همراهی کنیم. تهیه و خرید جهیزیه معمولا با توجه به بودجه و البته رسومات هر منطقه تهیه می شود. در تهیه جهیزیه مهمترین مطلبی که باید مد نظر قرار داد، توان مالی خریدار است. تهیه جهیزیه یعنی عروس خانمها با توجه به نیازشان لوازم مورد نیاز برای یک زندگی را تهیه می کنند. نوع و میزان لوازمی که هر زوج تهیه می کنند لازم است با توجه به نیاز زندگی خریداری شود و اغلب در خرید خرده ریز ها ی جهیزیه، متفاوت است. بیشتر هزینه ای که برای تهیه جهیزیه خرج می شود مربوط به خرید وسایل آشپزخانه می باشد.

برای تهیه جهیزیه از کجا شروع کنم ؟

در این بخش از راهنمای خرید جهیزیه باید بدانید اولین گام تهیه لیست جهیزیه است. تهیه لیست جهیزیه به این جهت است که بتواند نیازهای ضروری زندگی زوجها را مرتفع کند. در حال حاضر خرید جهیزیه به سوی خرید لوازم لوکس رفته است.

با این وجود از اولین کارهایی که هر عروسی لازم است انجام دهد تهیه لیستی از لوازمی است که مرسوم است برای جهیزیه خریداری شود. این لیست میتواند با توجه به هر منطقه متفاوت باشد، نکته دوم برای تهیه لیست این است که با توجه به بودجه خود، لیست جهیزیه را تهیه نمایید . در این راهنما خرید جهیزیه لیستی معمول از لوازمی که برای تهیه جهیزیه مورد نیاز است را برایتان تهیه کردیم، می توانید در جداول زیر مشاهده کنید و متناسب با بودجه ای که برای خرید جهیزیه در نظر گرفته می شوند، خرید خود را انجام دهند. ما در اینجا لیستی از لوازم جهیزیه را تهیه کرده ایم شما می توانید این وسایل مورد نظر خود را از این لیست انتخاب کنید و مابقی را حذف کنید.

لیست لوازم آشپزخانه برای جهیزیه

زعفران سابخرد کنگوشتکوب برقیماشین لباسشویی
ترازوتوسترآبمیوه گیرییخچال و فریزر
فلاسکپوست کنهمزن برقیماشین ظرفشویی
جاسیب زمینیقیچی آشپزخانهآب مرکبات گیریاجاق گاز
جا ادویه ایست نمک پاشپلوپزمایکروویو
فندک آشپزخانه و زیر سیگاریشکر پاشسرخ کنغذا ساز
ساندویچ سازسبد آبکشقهوه سازچایساز
سرویس غذا خوریقاشق و چنگالسرویس قابلمهجارو شارژی
ظروف فریزرشعله پخش کنسرویس چاقوپاسماوری
پارچ و لیوانهاونگکارد و چنگالقندان
دستمال و حولهسفرهفنجان و استکانسرویس پذیرایی
گیلاس خوریبستنی خوریسینیزود پز
ست صبحانهجارورندهآرام پز
تسترسطل زباله و وسایل حمامتخته گوشتچای صاف کن
سماور و قوریسطل برنج و حبوباتظروف میوه خوریالک

راهنمای خرید جهیزیه برای لوازم حال و پذیرایی

دی وی دیتلویزیونپردهمبلمان
 کوسنمیز وسط عسلی میز تلویزیوناسپیلت یا پنکه
لوسترمیز نهار خوریساعتفرش
جالباسیبوفه پادریجا کفشی
بخاریمیز تلفنساعت دیواریرو میزی
جعبه نخ و سوزنچرخ خیاطیمیز اتوسشوار و اتو مو

لیست لوازم اتاق خواب و مایحتاج آن برای خرید جهیزیه

ملحفهخوشخوابفرشسرویس خواب
 پتو و بالشتچوب لباسیملحفهپرده
چمدانجاروبرقیرو تختیسطل زباله
رو میزیساعت دیواریاتو دستیمیز اتو

لیستی که ارائه شد کلیات خرید جهیزیه است که اغلب مربوط به لوازم آشپزخانه می باشد.

راهنمای خرید جهیزیه

خرید لوازم برقی جهیزیه

برای خرید وسایل برقی جهیزیه بهتر است قبل از هر کاری مشخص کنید که تصمیم دارید لوازم برقی ایرانی خریداری کنید و یا تصمیم دارید لوازم برقی خود را ار برندهای خارجی انتخاب کنید. برای خرید لوازم برقی جهیزیه حتما از افراد مطلع راهنمایی و مشورت بخواهید. قبل از خرید هر وسیله برقی لازم است که علاوه بر برند ، کارایی وسیله مد نظرتان را مورد ارزیابی قرار دهید. اطلاع ازمشخصات آن به ویژه لوازم برقی باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. مشاورین ما در فروشگاه لوازم برقی شیکادو می تواند کمک شایانی به شما برای یک انتخاب صحیح در زمینه خرید لوازم برقی جهیزیه کنند.

 خرید جهیزیه خارجی یا ایرانی

خرید محصول ایرانی یا خارجی یکی از سوالات چالش برانگیزی است که بسیاری خانواده هارا به خود مشغول کرده است.  با توجه به افزایش قیمت ارز و در پی گرانی لوازم خانگی خارجی در بازار و ممنوعیت ورود کالاهای خارجی توجه بسیاری از خانواده هابه جنس ایرانی جلب شده است.  و به حق که تولید کنندگان داخلی توانسته اند در این بازار تمام محصولات مورد نیاز مردم را تولید کنند و از لحاظ کیفیت گاهی با نمونه های خارجی رقابت می کنند. اما اگر تمایل دارید حتما جهیزیه های برقی شما از نوع برندهای خارجی باشد، در فروشگاه لوازم خانگی شیکادو می توانید برترین برندهای لوازم خانگی و برقی را با ضمانت اصالت کالا و گارانتی خریداری نمایید.

فروشگاه لوازم خانگی و برقی ایرانی و خارجی شیکادو مرکز عرضه و پخش معتبرترین برندهای لوازم خانگی و برقی خارجی در تهران، اصفهان ، تبریز، مشهد؛ کرمان، بوشهر، خوزستان، یزد، خراسان رضوی و….. می باشد.

بهترین زمان برای خرید جهیزیه؟

تنوع محصولات و کالا های جهیزیه بسیار بالاست و به همین جهیت است که کار خرید جهیزیه کاری زمانبر محسوب می شود. پس بهتر است خرد خرد و به صورت تدریجی شروع به خرید جهیزیه نمایید و کار خرید جهیزیه را به روزهای آخر موکول نکنید. به خصوص در زمینه خرید دستمال و یا حوله ،رختخواب  و ….وسایلی از این دست خیلی قبلتر تهیه نمایند، زیرا آماده سازی آنها طول می کشد و بنا به سفارش شما اغلب این وسایل آماده می شود.

برای خرید جهیزیه اول وسایل برقی مانند یخچال بخریم یا وسایل تزیینی مثل مبل؟

در این راهنمای خرید جهیزیه به موضوع مهم دیگری نیز اشاره می کنیم وآن این است چگونه جهت خرید جهیزیه الویت بندی کنیم. و الویت خرید لوازم برقی بیشتر است یا لوازم تزیینی؟

 توصیه ما این است که ابتدا لوازم بزرگ برقی مانند یخچال و اجاق گاز را تهیه کنید. و بعد از تکمیل لوازم آشپزخانه بزرگ سراغ سایر موارد بروید. زیرا این وسایل ضروری محسوب می شوند و خرید لوازم آشپزخانه بزرگ بودجه بیشتری را از شما می گیرد. سایر لوازم مثل مبل و پرده و فرش در مرحله بعد با توجه به مشخص شدن خانه عروس خریداری می شود و اغلب این وسایل راباهم می خرند تا رنگهایشان از هارمونی  مورد نظرشان برخوردار باشند. همچنین نوع مبل و فرش با توجه به خانه عروس و میزان فضا خانه خریداری می شود.

 خرید جهیزیه چه مقدار هزینه می خواهد؟

 یکی دیگر از سوالات بسیاری کاربران این است که برای خرید جهیزیه چه قدر باید هزینه کرد؟

در همین مقاله نکات مختلفی جهت خرید جهیزیه ذکر شد اما فارغ از این مسایل

فارغ از نکاتی که تحت عنوان راهنمای خرید جهیزیه ذکر شد، بودجه تعیین شده در انتخاب لوازم و وسایل خانه اهمیت بالایی دارد. تعیین کف و سقف قیمت لوازم خانگی کار بسیار دشواری است و با توجه به افزایش قیمت چشمگیر لوازم خانگی طی چند سال اخیر بسیاری از خانواده ها برای خرید جهیزیه با مشکل مواجه هستند. به عنوان مثال حداقل قیمت ماشین لباسشویی های درب از جلو نزدیک به 10 میلیون تومان می رسد ویا برای خرید یک یخچال فریزر درب از بالا و پایین باید حدود15میلیون تومان در نظر گرفت. البته می توان بسیاری از اقلام های غیر ضروری را حذف کرد و به عبارت دیگر بودجه خود را مدیریت کرد.

به باید و نباید های جهیزیه یا بهترین زمان برای خرید جهیزیه پرداخته شد و پیشنهاد می شود که به این نکات توجه کنید و چشم و هم چشمی یا رودربایستی را کنار بگذارید زیرا جهیزیه ضامن خوشبختی نیست. هدف از ارائه مطالبی با عنوان های راهنمای جهیزیه عروس این است که بدون  دخالت در سلیقه جوانان، آن ها را برای انتخاب کالاهای مورد نیاز راهنمایی کنند.

اطلاع از قیمت لوازم خانگی پیش از خرید آن می توان به زوج های جوان در انتخاب محصول متناسب با بودجه شان کمک کند. برای اطلاع از قیمت بازار لوازم خانگی کلیک کنید.

شرایط دریافت وام ازدواج و کالا چیست؟

وام ازدواج به 120 میلیون تومان افزایش یافت که البته براساس طرح تشویقی برای زوج زیر 25 سال و زوجه زیر 23 سال، مبلغ 30 میلیون تومان به وام 120 میلیون تومان اضافه خواهد شد.این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 10 ساله است، همچنین اقساط این وام ماهیانه یک میلیون تومان است.

توصیه آخر

خرید وسایل برقی جهیزیه و فراهم کردن احتیاجات زندگی می تواند برای هر زوج جوانی درگیری ذهنی ایجاد کند اما با دانستن و مطالعه راهنمای خرید جهیزیه یا راهنمای جهیزیه عروس می توانید این درگیری ها را کاهش داده وبا خیال آسوده خریداری کنید. مشورت گرفتن از دیگران کار عاقلانه ای است اما سلیقه خود را چاشنی تجربیات دیگر کنید تا بتوانید بهترین وسیله را انتخاب کرده و از استفاده کردن از آن ها لذت ببرید.

تولید شده در گروه تولید محتوای شیکادو مرجع پخش لوازم خانگی و برقی ایرانی و خارجی